ДО ПИТАННЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Педагогам під час організації уроку за необхідності варто дотримуватися правила 30 відсотків Рассела Барклі (в оригіналі стосується осіб з РДУГ), відповідно до якого стійкість сприймання, можливості уваги, довільного запам’ятовування і здатність до самоконтролю і саморегуляції здобувачів освіти з ООП (імовірні порушення психофізичного розвитку по типу РДУГ, а також ЗПР церебрально-органічного походження або легкої когнітивної дефіцитарності, деякі випадки РАС) приблизно на третину нижчі порівняно з їхніми однолітками, підбираючи (навіть без зміни змісту навчання у разі внесення адаптацій) обсяг інтелектуального навантаження, формат і типи завдань як для дітей більш ранньої вікової категорії. Як зазначав свого часу Фрідріх Ніцше, «мудрість полягає у тому, що тривалий час прописувати навіть саме здоров’я людині у невеликих дозах». Адже більш повільне формування лобних відділів головного мозку, характерне, зокрема, для здобувачів освіти з РДУГ, призводять до низького рівня самоконтролю, труднощів у плануванні і контролю власних дій. Тому з учнями з вираженими освітніми труднощами доречно реалізовувати ступінчастий метод поступового нарощування навчального навантаження.
16:30 15.09.2024