A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр №3"
Миколаївської міської ради

ПРО ВИКОРИСТАННЯ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНОК В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ

Дата: 10.06.2024 16:06
Кількість переглядів: 90

      Відзначимо, що ефективне використання фізкультхвилинок є одним із важливих елементів забезпечення застосування здоров’язбережувальних технологій під час організації на практиці інклюзивного навчання. Фізкультхвилинки варто проводити при перших ознаках втоми учнів – зниженні концентрації уваги, ненавмисному порушенні дітьми дисципліни, збільшенні кількості помилок під час виконання завдань. Зниження працездатності учнів спочатку проявляється як дисбаланс процесів збудження і гальмування у бік переважання збуджувального процесу, що виявляється в руховому неспокої дітей (непосидючості, крутінні головою на всі боки тощо), погіршенні почерку, збільшенні описок і помилок. Дуже доречні фізкультхвилинки під час зміни видів діяльності на уроці, під час переходу між етапами уроку, між блоками в межах одного великого етапу уроку. Зазвичай це прості, короткі, цікаво оформлені повторювані вправи, а також прості розтяжки (вправи на потягування до відчуття дітьми м’якого натягування м’язів). Підібрані вправи для фізкультхвилинок мають бути спрямованими на роботу великих груп м’язів / груп м’язів, які не працювали на уроці.

       Кількість фізкультхвилинок залежить від віку дітей (класу) і коливається у межах 1-3 за один урок. Відзначимо, що кількість фізкультхвилинок на уроках може збільшуватися: у разі значного денного навантаження – на уроках наприкінці навчального дня; на початку і наприкінці тижня; на початку і наприкінці чверті (семестру). На окремих уроках чи з деяких навчальних предметів введення фізкультхвилинок не буде обов’язковим. Наприклад, уроки музики часто насичені рухами та співами, що підвищує емоційний настрій здобувачів освіти. Немає необхідності в них також на уроках фізичної культури. А от по-різному – на уроках малювання (якщо малюють олівцями - то потрібні).

       Здобувачі освіти початкових класів, частина учнів з освітніми труднощами (зокрема, з браком емоційно-вольової саморегуляції, моторною алалією) в більшій мірі надають перевагу імітаційним і музичним фізкультхвилинкам і в меншій мірі – віршованим фізкультхвилинкам. Для дітей з грубими порушенням комунікативної функції мови (внаслідок РАС, ПІР, моторною алалією) спочатку на уроках більш доречно використовувати імітаційні та музичні фізкультхвилинки, а для дітей зі збереженим експресивним / імпресивним мовленням – короткі римовані фізкультхвилинки або руханки з простим яскравим сюжетом. Для учнів з вираженими фізичними (порушення опорно-рухового апарату) або функціональними сенсорними труднощами слід, за потреби, модифікувати спосіб виконання або формат подачі фізкультхвилинок. Крім того, для дітей з гіперактивністю особливо важливо робити завершення фізкультхвилинки дихальними вправами після виконання фізичних вправ, оскільки останні чинять релаксуючий вплив. Велике значення під час уроків онлайн надається гімнастиці для очей, виконанню дітьми окорухових вправ.

       Обов'язково слід враховувати, що всі діти краще включаються у роботу, якщо фізкультхвилинки проводить сам вчитель / асистент вчителя або принаймні приєднується до їхнього виконання у разі використання відеороликів, надання інструкції іншим педагогом.

Фото без опису

 Автор: Прасол Д.В., керівник КУ "Інклюзивно-ресурсний центр №3"


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень