A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр №3"
Миколаївської міської ради

Вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії

Дата: 22.04.2020 11:03
Кількість переглядів: 22733

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ МІЖПІВКУЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

       Процес енерго-інформаційного обміну лівої і правої півкулі головного мозку, що дозволяє злагоджено працювати півкулям мозку в єдиній інтегративній системі, має назву міжпівкульна взаємодія (міжпівкульний зв'язків).

      Розвивати міжпівкульові зв'язки у дитини необхідно для координації роботи мозку.

      Як відомо, кожна півкуля відповідає за певний вид діяльності:

ЛІВА

ПРАВА

Оперує поняттями

Оперує цілісними конкретними образами

Центри Верніке і Брока дозволяють розуміти мову і говорити

Функція сформована недостатньо

Відбувається послідовна обробка вхідної інформації

Здійснюється паралельна обробка даних

Дозволяє деталізувати і аналізувати інформацію, сприймати її локально, розглядати від загального до приватного

Визначає здатність до синтезу, розгляду інформації від приватного до загального.

Здійснює розмежування часу на минуле, сьогодення та майбутнє

Дає сприйняття моменту «тут і зараз»

Дозволяє сприймати і зчитувати карти і схеми

Дає змогу оцінити конкретний простір

Відповідає за запам’ятовування символів, цифр, імен, дат

Бере участь у запам’ятовуванні образів і подій

Дає розуміння сенсу

Дає розуміти емоційні реакції

Дозволяє сприймати реальність детально

Здійснює цілісне сприйняття

Визначає здібності до оптимістичного сприйняття навколишнього

Визначає песимістичне сприйняття світу

Відповідає за сприйняття ритму музики

Відповідає за визначення мелодії

Формує вербальний інтелект

Відповідає за невербальний інтелект

 

8 вправ для розвитку міжпівкульної взаємодії

Ці вправи розвивають міжпівкульні зв’язки, синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють поліпшенню пам’яті та уваги, полегшують процес читання і письма.

Вправи необхідно виконувати щодня, виділивши 20-25 хвилин на день для них. Вони стануть у нагоді для маленьких перерв в ході заняття, або для налаштування на роботу перед заняттям, або просто як гра у вільну хвилинку.

Вправи рекомендують поступово ускладнювати:

  • прискорювати темп
  • виконувати з легко прикушеним язиком і заплющеними очима (вимкнення мовного і зорового контролю)
  • підключати рухи очей і язика до рухів рук
  • підключати дихальні вправи і метод візуалізації.

“Вушка”

Мета: Енергетизація мозку.

Розправляти і розтягувати зовнішній край кожного вуха однойменною рукою в напрямку вгору-назовні від верхньої частини до мочки вуха (п’ять разів). Промасажувати вушну раковину.

“Ліхтарики”

Мета: Розвиток міжпівкульної взаємодії (мозолистого тіла), довільності і самоконтролю.

Покласти кисті на стіл. Одна – стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею. Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва – долоня, то змінити на: права – долоня, ліва – кулак і так далі)

“Дзеркальне малювання”

Мета: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.

На аркуші чистого паперу, взявши в обидві руки олівці або фломастери, пропонуємо дитині малювати одночасно обома руками дзеркально симетричні малюнки, літери, цифри. Рекомендується при виконанні цього завдання використовувати музику.

Малюнки для дзеркального малювання двома руками

“Кільце”

Мета: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Піднімаємо вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та ін. Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім обома. Ведучий змінює темп виконання, то прискорюючи, то сповільнюючи його.

“Кулак – ребро – долоня”

Мета: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.

Ведучий показує дитині три положення долоні на столі, які послідовно змінюють один одного: розкрита долоня на столі, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на столі. Спочатку вправа виконується разом з ведучим:

а) долонею правої руки;

б) долонею лівої руки;

в) обома долонями одночасно.

При цьому міняємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім дитина виконує вправу самостійно.

“Вухо – ніс”

Мета: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.

Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».

“Перехресні рухи”

Мета: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.

Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.

“Горизонтальна вісімка”

Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.

Намалюйте в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім три рази спочатку однією рукою, потім іншою, потім обома руками одночасно.

 

 

 Приклади симетричних малюнків:

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень