A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр №3"
Миколаївської міської ради

Правила виконання домашніх завдань: як використовувати час з максимальною користю

Дата: 06.05.2021 09:15
Кількість переглядів: 135

 Поради для батьків, як допомогти дітям виконувати уроки швидко, ефективно та без стресу

Чи потрібні домашні завдання? Можна довго сперечатися на цю тему. Однак не виникає сумнівів, що напрацювання будь-якої навички (читання, письмо, лічба та інше) потребує систематичних дій з повторенням. І кожен учень у залежності від власних здібностей освоює певні навички з різною швидкістю. Додаткові завдання, які учні мають виконати дома, і сприяють закріпленню отриманих знань під час уроків.

Як допомогти дитині виконувати домашні завдання максимально швидко, якісно і без зайвих нервів? Пропонуємо кілька дієвих порад.

Виконання домашніх завдань  щоденна звичка

Привчіть дитину змалечку, що виконувати кожного дня домашні завдання – це так само нормально, як щоранку заправляти ліжко і чистити зуби. Цю звичку бажано прищепити з першого класу.

Привчіть виконувати завдання в один і той же час. Бажано, щоб цьому передував певний ритуал, наприклад, обід та півгодинна прогулянка на свіжому повітрі. У такому випадку мозок звикне до цієї рутини та буде налаштовуватись на навчання.

Коли виконання певної роботи стає звичкою, а не вибором, то вірогідність того, що дитина буде прокрастинувати, відкладаючи його виконання на потім, суттєво знижується.

На робочому столі – нічого зайвого

Оточуючий простір впливає на продуктивність. Забезпечте, щоб робочий простір школяра мав належний рівень освітлення, а також щоб у кімнаті була комфортна температура, відсутність шуму і сторонніх звуків, що відволікають.  

Зверніть увагу на те, що перед виконанням домашнього завдання стіл був прибраний – на ньому має бути достатньо місця для підручників та зошитів, а також ноутбуку під час дистанційного навчання.

Планування часу на виконання поточних завдань

Привчіть дитину розподіляти сили та планувати свій час. Це надає впевненості у собі та позбавляє відчуття занепокоєння. Важливо не лише мати перед очима список завдань, які потрібно виконати, а й план, скільки часу займе виконання кожного з них.

Якнайкраще писати план не в електронному вигляді, а від руки. На думку психологів, це програмує мозок на виконання запланованого.

Поясніть дитині, що краще починати з найлегших завдань, виконання яких потребує найменше сил і часу. Кількість викреслених пунктів із загального переліку, що стрімко збільшується, підсвідомо мобілізує сили на виконання більш складних завдань.

Зверніть увагу на те, що в 4-5 класах час, за який учень має впоратися з усім об'ємом домашніх завдань не має бути більшим, ніж 2 години. У 6-8 класах – 2,5 години, а у 9-11 класах має займати максимум 3,5 години на день.

Правило «Їсти велетенського слона маленькими шматочками»

Як правило, об'ємні важкі завдання викликають у дітей складності та небажання виконувати цю роботу. Через це часто школярі прокрастинують та відкладають її до останнього. Це відбувається через те, що вони не розуміють, з чого почати та як здолати цього «монстра» у вигляді важкого твору, проєкту чи розв'язання складної задачі.

Навчіть дитину розбивати одне складне завдання на декілька маленьких, виконання яких цілком зрозуміле і не викликає труднощів, – «їсти велетенського слона маленькими шматочками».

Чергування розумової та фізичної активностей

Щоб попередити розумові перевантаження, встановіть правило: робити невеличкі десятихвилинні перерви кожні 30-50 хвилин. Це один з принципів ефективного тайм-менеджменту, який мотивує використовувати час з максимальною ефективністю.

Інтенсивну розумову діяльність необхідно чергувати з фізичною активністю. Тож домовтеся, що під час таких перерв – жодних соціальних мереж та ігор на смартфоні.

Допомога дитині не наданням готової відповіді, а наштовхуванню на відповідний хід думок

Зазвичай батьки прагнуть в усьому допомагати своїм дітям. Однак найголовніше і найскладніше завдання – виховати у дитини самостійність.

У жодному разі не виконуйте домашню роботу за свою дитину. Встановіть правило, що виконання домашки – виключно завдання самого учня, а не дорослого. Однак і не варто відмахуватись, коли дитина просить вас про допомогу, можливо не розуміючи сенс чи принцип виконання домашнього завдання. У цьому випадку необхідно розібратися, що саме не розуміє дитина. Не надавайте готову відповідь на запитання, а наштовхніть на відповідний хід думок, щоб дитина самостійно змогла відшукати правильну відповідь.

Батькам потрібно привчити дитину до самодисципліни, щороку поступово послаблюючи контроль за правильністю та своєчасністю виконання домашніх робіт.

Підліток має навчитися самостійно розпоряджатися своїм часом та нести відповідальність за свої дії. Ця навичка готує нинішнього школяра до дорослого життя!

 

Джерело: https://vseosvita.ua/news/pravyla-vykonannia-domashnikh-zavdan-iak-vykorystovuvaty-chas-z-maksymalnoiu-korystiu-40315.html


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень